דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה הכסף תזרים המוזמנים והעסק שלך 

מאת    [ 22/03/2013 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 1776 פעמים ]

תזרים מזומנים הוא התנועה של כסף שנכנס אל החברה – קרי הכנסות ובצד השני של המטבע הכסף שיוצא מהחברה קרי הוצאות שוטפות או אחרות. בדיקה של תזרים המזומנים יכולה להיות כלי ניתוח מצוין לחישוב פרמטרים ספציפים שנותנים מידע על מצב החברה. ערכים אלה ונמדדים בדרך כלל בתקופות מדויקת בדרך כלל ברבעונים ובסוף שנה.

 תזרים מזומנים יכול לשמש ככלי מצוין במקרים הבאים:

        ·          על מנת להבין אם יש בעיות בנזילות של החברה כלומר זה שהחברה מרוויחה לא אומר שהכסף שלה נזיל. חברה יכולה להיכשל בגלל מחסור בכסף נזיל – כסף שאפשר להשתמש בו מידית אפילו אם היא רווחית על הדוחות.

        ·          על מנת להעריך את הסיכונים בתוך מוצר פיננסי לדוגמה, להתאים דרישות התקציב, להעריך סיכונים, דרישות כספיות מהשקעה חוזרת וכדומה.

שחברה מגיעה בסיכום הכללי של השנה לאחר חישוב כול ההוצאות לשורת רווח אז הבעיה היא בבחירת מסגרת אשראי מתאימה או מסגרת אובליגו שתתאים להגדלת הרווחיות השנתית אבל במקרה שסך כול ההוצאות עולות על ההכנסות אנו נתקל בתזרים מזומנים שלילי שזו הבעיה של רוב העסקים הקטנים והבינונים שמחזיקים את שדרת המשק בישראל

שתזרים המזומנים של החברה הוא שלילי מדובר בעצם בסימפטום למספר בעיות שמנגפות את החברה:

        ·          בעיות של חובות

        ·          בעיות של גביה וחובות אבודים (כספים שפשוט אי אפשר לגבות)

        ·          ניהול עובדים לא נכון

        ·          תמחור מוטעה שלא מסונכרן עם השוק

        ·          בזבוזי כספים

        ·          השקעה מבוזבזת בחו"ל או בארץ

        ·          אי חישוב הלוואת משתנות

        ·          הכנסות משתנות – שחיקה של ההכנסות (תחרות בשוק הייעודי)

רוב העסקים אינם יודעים לנהל תזרים מזומנים כהלכה ושוגים פעם אחר פעם בהערכות מגוחכות במקרה הטוב וכמעט הזויות במקרה הרע, חשוב לדעת לנתח כול חודש בחודשו, יש חודשים שההכנסה תהיה חלשה ויש חודשים שהיא תהיה חזקה אבל אי אפשר לעמוד באוויר ולחשוב שהכול מסתדר.

לדוגמה שהעסק בשלב מסוים לא מרוויח מספיק ולכן אינו יכול לכסות את ההוצאות הנלוות ולכן מגדיל את המינוס ופוגע בתזרים המזומנים.

אבל כמובן שלכל בעיה יש פתרון ובמקרה הזה הפתרון הוא הבנה בסיסית של הבעיה וכאן אתם כבר בחצי הדרך לפתרון. אז כמו שאמרנו יש מספר פתרונות והם:

        ·          עצירת פרויקטים שאינם חיונים להתפתחות החברה – כלומר אם אתה מפתח מוצר או שרות כלשהו שאמור להביא רווח עתידי אבל לא בזמן המידי עדיף לעצור אותו עד שישתחרר סכום משמעותי לפיתוח שלא יטלטל את החברה. זה לא הזמן לקחת סיכונים גדולים, התמקד בבניה, שימור ושיפור המוצרים המוכחים שלך וכמובן על הדרך מצא פרויקטים שהסיכון בהם קטן יותר ועל הדרך שקוד  על רעיונות ליצירת שווקים חדשים למוצר הקיים והמבוסס שלך או ליצירת נישה חדשה.

        ·          מלאי זה כסף ולפעמים מבוזבז – מלאי יכול לסתום לך סכום כסף משמעותי בתזרים, חשוב להעריך את צרכי המלאי שלך – מה אתה באמת צריך - ובנוסף לגייס כסך על ידי מכירה מהמלאי הקיים והמת שלך כמו מוצרים שעבר זמנם, שהפסיקו לייצר אותם או מוצרים פגומים במחירי חיסול.חשוב מאוד לצמצם מלאי "מת" לרמות נמוכות ביותר או לחסל אותו לגמרי.  בשביל מוצרים שבהם אתה משתמש בצורה עקבית נסה לשאת ולתת עם הספק שלך למחירים נמוכים על בסיס קניה בכמויות גדולות ונסה לחתום איתו  על חוזים ארוכי טווח במחירים קבועים.

        ·          צמצום כוח האדם – חשוב לזהות את כוח האדם שאינו תורם למערכת ולהיפטר ממנו, עובדים שאינם קריטים לארגון חייבים ללכת הביתה. קצץ בכול הטבות הנלוות ושקול להעסיק כוח אדם זמני על מנת לבטל את ההוצאות של ההטבות הנלוות לעובדים שאינם חיונים לחברה. עכב בונוסים והעלאת משכורות

        ·          צמצם הוצאות שונות – הרבה חסכונות קטנים יכולים להצטבר להר של הוצאות. העלה את ההשתתפות העצמית על פוליסות ביטוח על מנת להוריד את הפרמיה, חכור ציוד במקום לקנות. דבר עם הספקים שלך לגבי תנאי אשראי טובים יותר. מצא  מחירים טובים יותר לשירותים השוטפים של העסק שלך כמו הסלולרי שלך, קו הטלפון במשרד, אינטרנט, אתר האינטרנט של החברה, תחזוקה וניקיון. שים לב לעמלות בנקים גבוהות באופן חריג, צמצם הרבית על האוברדראפט והאשראי של העסק.

בעל עסק – עתיד החברה הוא בידים שלך, זיהוי הבעיה, ניטרולה ומגוון הפתרונות שיעוץ נכון יוכל לתת לך יחזירו לך בעל העסק את השליטה והרווחיות של החברה.

,

 

 

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:  


http://www.vision-ltd.co.il/  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב